Chcesz, żeby Twoje dziecko się uczyło ?

1 1 1 1 1 średnia ocena 4.73 (oddanych głosów 45)

Oto kilka pożądanych zachowań rodziców, które wpływają na motywację i stosunek ich dzieci do nauki:

Czytaj więcej...

Korzyści rozwojowe związane z wyborem tożsamości NEGATYWNEJ

1 1 1 1 1 średnia ocena 4.73 (oddanych głosów 59)

Tożsamość negatywna pełnić może doniosłą dla rozwoju DORASTAJĄCYCH OSÓB  funkcję, o ile nie stanowi rozwiązania trwałego i jest przejściowym etapem na drodze ku dojrzałej tożsamości psychospołecznej. Oto najważniejsze korzyści wiążące się z tego typu wyborem:

Czytaj więcej...

Okres dorastania: zagrożenia rozwoju

1 1 1 1 1 średnia ocena 4.71 (oddanych głosów 70)

Pierwszy problem to tzw. tożsamość negatywna i niebezpieczeństwa, na jakie narażone są obierające ją dorastające osoby. Erik H. Erikson, twórca jednej z najważniejszych koncepcji dotyczących rozwoju tożsamości pisze, iż powstaje ona w wyniku czasowej identyfikacji młodej osoby z istniejącymi w danej społeczności wzorami postaw, ról, wartości, które dorośli przedstawiciele tej społeczności uważają za niepożądane bądź wręcz godne potępienia.

Czytaj więcej...

Zagrożenia okresu wczesnej dorosłości

1 1 1 1 1 średnia ocena 4.64 (oddanych głosów 58)

Okres wczesnej dorosłości (pomiędzy 20 a 30/35 rokiem życia) jest pewnego rodzaju inwestycją, co zakłada, że wymagany jest kapitał wstępny, którym jest tutaj osiągnięta tożsamość. Jej brak wiąże się z podstawowym ryzykiem tej fazy - niepodjęciem lub podjęciem w niewłaściwy sposób podstawowych ról społecznych wyznaczających funkcjonowanie osoby dorosłej np.:

Czytaj więcej...